Школа является важнейшим социальным институтом, с которым семья взаимодействует на протяжении всего обучения ребенка. Эффективность образования и воспитания ребенка во многом зависит от того, насколько тесна эта связь. Сотрудничество семьи и школы в интересах ребенка может быть успешным только в том случае, если они станут союзниками, что позволит им лучше узнать ребенка, учитывать его индивидуальные особенности при развитии его способностей, сформировать жизненные ориентиры и ценностные приоритеты.
Цель Родительского университета – повышение педагогической и психологической культуры родителей, формирование ответственного, позитивного родительства.
Основные задачи Родительского университета:
-формирование ценностно-смысловых основ родительства; актуализация чувства ответственности за выполнение родительских функций;
- формирование и развитие психолого-педагогических компетенций родителей в области семейного воспитания(формирование знаний о семейной психологии, детско-родительских отношениях, возрастных особенностях детей, формирование гармоничных семейных отношений, навыков конструктивного взаимодействия с детьми и др.), содействие развитию навыков самообразования родителей;
- обеспечение целенаправленной работы по профилактике семейного неблагополучия и социального сиротства, снижение риска конфликтных ситуаций и кризисных состояний, возникновения затруднений в семейном воспитании, оказание своевременной психолого-педагогической и информационной помощи семьям, попавшим в трудную жизненную ситуацию;
-организация эффективного сотрудничества и партнерства родителей обучающихся и учреждения образования.
СПРАВАЗДАЧА
аб рэалізацыі республіканскага праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”
у 2022/2023 навучальным годзе
Рэалізацыі праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт” у дзяржаўнай установе адукацыі “Дабравольская сярэдняя школа” (далей – установа адукацыі) у 2022/2023 навучальным годзе ажыццяўлялася ў адпаведнасці з планам, зацверджаным намеснікам дырэктара па выхаваўчай рабоце ад 01.09.2022 г.
Праект быў накіраваны на стварэнне адзінай адукацыйнай прасторы з адзінымі патрабаваннямі, асноўная мэта якога стварэнне ўмоў для паўнавартаснага развіцця, забеспячэнне камфортных умоў жыцця дзіцяці, развіцця яго індывідуальнасці. Вядучую ролю ў арганізацыі ўзаемадзеяння ўстановы адукацыі і сям'і адыгрываў класны кіраўнік, які спрыяў ўключэнню бацькоў у актыўнае супрацоўніцтва з установай адукацыі ў вырашэнні праблем сямейнага выхавання. Асаблівая роля была адведзена педагогу сацыяльнаму Іанюк Т.В., якая ажыццяўлялі сацыяльна-педагагічную падтрымку і псіхалагічную дапамогу ўдзельнікам адукацыйнага працэсу.
У рамках класных бацькоўскіх сходаў 1 раз у чвэрць праз розныя формы праводзіліся заняткі для законных прадстаўнікоў вучняў у адпаведнасці з тэмамі праграмы.
У ходзе рэалізацыі праекта былі вызначаны наступныя напрамкі работы:
арганізацыйная: фарміраванне вочнай і дыстанцыйнай працы бацькоўскага універсітэта, стварэнне інтэрнэт-рэсурсаў для размяшчэння інфармацыі аб дзейнасці бацькоўскага універсітэта;
інфармацыйна-асветніцкая: арганізацыя педагагічнага асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання; кансультаванне бацькоў па праблемах навучэнцаў;
змястоўная: навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцяў развіцця грамадства; пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям'і ў цэлым.
Праграма праекта “Бацькоўскі універсітэт” забяспечвала развіццё пераемнасці школы і сям’і па прынцыпе ўзаемапранікнення двух сацыяльных інстытутаў. Пры гэтым сям’я і школа мелі свае асаблівыя функцыі, бо яны не могуць замяніць адзін аднаго. Важнай умовай пераемнасці з’яўлялася ўсталяванне давернага дзелавога кантакту паміж сям'ёй і ўстановай адукацыі. Законныя прадстаўнікі былі зацікаўлены ў правядзенні падобных мерапрыемстваў, актыўна задавалі пытанні па тэмах, якія іх цікавілі, як у ходзе так і пасля выступленняў педагогаў, праз бацькоўскія чаты ў месенджары “Viber”.
Асноўныя праблемы, якія дыягнасціруюцца пры ўзаемадзеянні з бацькамі:
бацькі перакладаюць адказнасць за развіццё і адукацыю дзяцей на педагогаў, выконваючы “дапаможную ролю”: апрануць, накарміць, пагутарыць аб паводзінах, правінах;
наяўнасць пасіўнай ролі або нават адчужанай пазіцыі ва ўзаемадзеянні бацькоў і педагогаў; - пасіўнасць бацькоў, нежаданне што-небудзь мяняць і мяняцца самім; - абыякавае стаўленне да свайго дзіцяці - празмерная занятасць
агрэсіўнае ўспрыманне інфармацыі;
неразуменне мэтаў сумеснай дзейнасці са школай і сваёй ролі ў ёй;
педагагічная некампетэнтнасць, неразуменне сваёй выхаваўчай функцыі.
Многае бацькі адчуваюць дэфіцыт ведаў у галіне педагогікі і дзіцячай псіхалогіі, маюць патрэбу ў прафесійнай падтрымцы пры выбары педагагічных прыёмаў пры камунікацыі з дзецьмі. Адной з найбольш частых прычын звароту бацькоў да педагога сацыяльнага, намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, класных кіарўнікоў ўстановы адукацыі з'яўляюцца цяжкасці бацькоў у працэсе выхавання дзяцей. Частка мерапрыемстваў праводзіцца з удзелам педагога сацыяльнага ўстановы адукацыі, гэта кансультацыі з бацькамі, якія звязаны з паводзіннымі праблемамі дзіцяці і цяжкасцямі ў выхаванні, якія адчуваюць дарослыя. Эфектыўнасць педагагічнай працы з бацькамі дасягалася спалучэннем калектыўных формаў узаемадзеяння (лекцыі, канферэнцыі, гутаркі, дыскусіі) з групавымі і індывідуальным (кансультацыі педагогаў сацыяльных, класных кіраўнікоў), а сам працэс павышэння выхаваўчага патэнцыялу сям'і меў на ўвазе актыўнае ўключэнне бацькоў у выхаваўчую працу з дзецьмі, ва ўзаемаабмен вопытам па сямейным выхаванні, у правядзенні педагагічных практыкумаў, разбору канкрэтных педагагічных сітуацый, рашэнні практычных задач з кампетэнтным каментарыем спецыялістаў. Зыходзячы з рэалізацыі праекта “Бацькоўскія ўніверсітэты” ва ўстанове адукацыі, можна зрабіць наступныя высновы:
павысіўся ўзровень педагагічнай культуры бацькоў;
у бацькоў фарміруется ўсвядомленае стаўленне да бацькоўства (разуменне сваёй ролі як бацькі (маці) , сваёй ролі як жонкі ў выхаванні дзіцяці);
павысілася цікавасць да самаадукацыі;
задавальняліся патрэбнасці сям'і навучэнца
ЗАЦВЯРДЖАЮ
Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце дзяржаўнай установы адукацыі
“Дабравольская сярэдняя школа”
________________І.І.Янушкевіч
“01” верасня 2023
ПЛАН
работы бацькоўскага універсітэта
на 2023/2024 навучальны год
для законных прадстаўнікоў вучняў I—IX класаў
I ступень — «Маё дзіця — малодшы школьнік»
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя, пасада |
|||
І КЛАС |
||||||
Тэма 1. Адаптацыя вучняў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучаюцца да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы |
02.09.2023 |
лекцыя |
Васіленка Т.І., класны кіраўнік; Мешчара кова В.В., медработнік Дабраволь скай амбулаторыі (па узгадненні) |
|||
Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Захаванне санітарна-гігіенічных нормаў. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка |
22.11.2023 |
гутарка |
Васіленка Т.І., класны кіраўнік; Мешчара кова В.В., медработнік Дабраволь скай амбулаторыі (па узгадненні) |
|||
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці.Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць |
01.2024 |
круглы стол |
Васіленка Т.І., класны кіраўнік; |
|||
Тэма 4.Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы.Рэкамендацыі бацькам па развіцці станоўчых эмоцый дзіцяці |
04.2023 |
семінар-пракці кум |
Васіленка Т.І., класны кіраўнік; |
|||
ІІІ КЛАС |
||||||
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакіў жыцці дзіцяці. Крытэрый ацэнкі. Уплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхаванні цікавасці да ведаў |
25.09.2023 |
Гутарка |
Камарова Н.У.,класны кіраўнік |
|||
Тэма 2.Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання,увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін.Самаацэнка малодшых школьніка.ў |
26.12.2023 |
Лекцыя |
Камарова Н.У.,класны кіраўнік |
|||
Тэма 3. Здаровая сям'я – здаровае дзіця. Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту.Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццёмалодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў заднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту |
.01.2024 |
Лекцыя |
Камарова Н.У.,класны кіраўнік |
|||
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка Сутнасць сямейных зносін. Сям’я як сістэма міжасобасныхузаемадзеянняў. Асаблівасці сямейных зносін.Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям’і атмасферы цяпла, утульнасці, узаемапавагі. |
.04.2023 |
Занятак з элемента мі трэнінга |
Камарова Н.У.,класны кіраўнік, Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
|||
VI КЛАС |
||||||
Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў 4 класа. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны вучэбных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў |
20.10.2023 |
Лекцыя |
Вітрук Н.І.,класны кіраўнік Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
|||
Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, мовы. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі |
15.12.2023 |
Круглы стол |
Вітрук Н.І.,класны кіраўнік, Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
|||
Тэма 3. Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара вучнем. Як правільна арганізаваць працу навучэнца за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці падчас працы за камп’ютарам |
.02.2024 |
Дыскусія |
Вітрук Н.І.,класны кіраўнік |
|||
Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Стаўленне дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце |
.05.2024 |
Вебінар |
Вітрук Н.І.,класны кіраўнік |
|||
II ступень — «Маё дзіця — падлетак»
для бацькоў вучняў V—IX класаў
V КЛАС |
||||||
Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве.Фарміраванне новага вучэбнага калектыву 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы |
01.09.2023 |
вебінар |
Семянчук А.М.,класны кіраўнік, медработнік Дабравольскай амбулаторыі ( па узгадненні) |
|||
Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў. Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасць дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі |
29.11.2023 |
круглы стол
|
Семянчук А.М.,класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
|||
Тэма 3. Ваша дзіця вырасла. Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту |
.02.2024 |
гутарка |
Семянчук А.М.,класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны. |
|||
Тэма 4. Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і. Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту |
.05.2024 |
круглы стол |
Семянчук А.М., класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
|||
VI КЛАС |
||||||
Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікраасярод дзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і. Дзіця і задавальненне яго патрэб ў сям’і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям’і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці |
20.10.2023 |
Гутарка |
Гічкалава А.М.,класны кіраўнік |
|||
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў. Адхіленні ў паводзінах падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцей у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні адхіленняў у паводзінах падлеткаў |
15.12.2023 |
Гутарка |
Гічкалава А.М.,класны кіраўнік |
|||
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызык. Як зберагчы дзіця ад небяспекі ў сацыяльных сетках |
03.2024 |
Круглы стол |
Іванюк Т.В., класны кіраўнік |
|||
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін летам. Небяспекі вольнага правядзення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд |
05.2024 |
Гутарка |
Іванюк Т.В., класны |
|||
VIІ КЛАС |
||||||
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў. Узроставыя асаблівасці 13—14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця увагі, памяці, мыслення. Палавое сталенне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе |
29.09.2023 |
|
Іванюк Т.В., класны кіраўнік; Мешчаракова В.В., медработнік Дабравольскай амбулаторыі ( па узгадненні) |
|||
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі «групы рызыкі» |
24.11.2023 |
Круглы стол/ |
Іванюк Т.В., педагог сацыяльны. |
|||
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту. Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і.Бацькоўскі аўтарытэт: як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
02.2024 |
Дыскусія |
Іванюк Т.В., класны кіраўнік; |
|||
Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў. Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў — што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех |
04.2024 |
Гутарка |
Іванюк Т.В., класны кіраўнік; |
|||
VIІІ КЛАС |
||||||
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт |
31.10.2023 |
Гутарка |
Урбановіч З.А., класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
|||
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін «ахвяры») |
07.12.2023 |
Гутарка |
Урбановіч З.А., класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны; Худзік Н.В., старшы інспектар па справах непаўналетніх (па ўзгадненні). |
|||
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін |
03.2024 |
Гутарка |
Урбановіч З.А., класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны. |
|||
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўміруючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе «Бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў |
05.2023 |
Круглы стол |
Урбановіч З.А., класны кіраўнік |
|||
IX КЛАС |
||||||
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
19.09.2023 |
Лекцыя |
Басалай Г.А., класны кіраўнік |
|||
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з людзьмі, якія яго акружаюць. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка |
11.11.2023 |
Гутарка |
Іванюк Т.В., педагог сацыяльны; Басалай В.А., класны кіраўнік |
|||
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцей. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак |
02.2024 |
Гутарка |
Басалай Г.А., класны кіраўнік |
|||
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў |
04.2024 |
Вебінар |
Басалай Г.А., класны кіраўнік
|
|||
III ступень — «Маё дзіця — старшакласнік»
для бацькоў навучэнцаў X- XІ класаў
X КЛАСС |
|||
Тэма 1. Здароўе — гэта жыццё. Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі. Гіпадынамія — праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі. Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня |
29.09.2023 |
Лекцыя |
Амельчанка І.П., класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці. Асаблівасці юнацкай любові. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць дзіцяці, якое становіцца дарослым |
11.11.2023 |
Круглы стол |
Амельчанка І.П., класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
Тэма 3. Роля сям’і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат. Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, любоў і сэксуальныя адносіны. Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка захворванняў, якія перадаюцца палавым шляхам. Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фарміраванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя |
02.2024 |
Вебінар |
Амельчанка І.П., класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
Тэма 4. Як дапамагчы старшакласнікустаць упэўненым у сабе? Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на вучэбныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе |
04.2024 |
Дыскусія |
Амельчанка І.П., класны кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
XІ КЛАСС |
|||
Тэма 1 Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні? Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў упрацэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі.Дапамога старшакласнікам ў выбары будучай прафесіі |
30.10.2023 |
Семінар- практыкум |
Казімерчык А.П.,класніы кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
Тэма 2. Як зберагчы дзіця ад залежнасцей? Залежныя паводзіны, яго прычыны, фактарырызыкі. Фарміраванне залежнасці. Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку дляжыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнагаздароўя і паўнавартаснага развіцця старшакласніка. Інтэрнэт-залежнасць. Шляхі прафілактыкі і пераадолення: памятка для бацькоў |
15.12.2023 |
Канферэнця |
Казімерчык А.П.,класніы кіраўнік |
Тэма 3 Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця. Выхаванне старшакласніка як будучага сем’яніна. Фарміраванне ўсвядомленага стаўлення да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэння і выхавання дзяцей. Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця |
03.2024 |
Вебінар |
Казімерчык А.П.,класніы кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |
Тэма 4 Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў? Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку справіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы раслаблення ў стрэсавай сітуацыі). Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да іспытаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да іспытаў: правілы для бацькоў выпускнікоў. Рэжым вучэбнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд |
05.2024 |
Семінар-практыкум |
Казімерчык А.П.,класніы кіраўнік; Іванюк Т.В., педагог сацыяльны |